Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 15 februari 2012 21:04


Riktigt kul. Danny är en tålmodig vän som verkar vara mer eller mindre omättlig på mat. Det verkar inte guppierna heller vara. Jag är mer rädd att de ska EXPLODERA, dessa simmande fästingar :-).


Jag har ju varit så himla sugen på att testa något annat än ringen, och igår började jag med smal tunnel. En på ett par, tre cm bara. Det gick jättefint. Testade även lite bredare vilket också gick bra.

Jag repeterade i morse men kände att jag ville chansa på en hel bara för att se hur han reagerade. Det var egentligen för svårt, ändå simmade han igenom några gånger med hjälp av target.


Här kommer en bildserie som Johan tog.




 





   





 



Däremot blir det inte någon bra träning att göra sådär. Fast man måste ju testa. Jag tabbade mig också några gånger genom att kasta fram targeten när han tvekade. Big no no! Det förstärker ju bara passivitet. Skärpning!

Nåväl. I morgon får det vara ordning och reda på torpet och inte bara rock´n roll.


Jag kommer att repetera lite ring för att få upp hastighet och frekvens utan target. För att göra det lite roligare för mig själv kommer jag att variera placeringen av ringen och ändra storleken på ringen. Jag minskade den rejält idag så han nästan fick klämma sig igenom. 

Jag har för avsikt att köra något pass med 4 cm tunnel och sedan kommer jag börja med rör rakt upp/skorsten om jag får som jag vill.  Kul. Längtar till i morgon.


Med Gustav (fd Caesar) har jag bara kört på med sticka - mat, sticka - mat, sticka -mat. Nu anfaller han nästan stickan och "hugger" i den. Vid ett tillfälle såg jag tendens till något oroväckande. Han var antagligen mätt och vad gjorde han då tror ni.... HAN BACKADE UNDAN! Jamen för f-n! Inte igen!

Hade tänkt filma det för det är en väldigt intressant reaktion. Från hur framfusig och glufsig och orädd som helst till helt tvärt om. Dr. Jekyll och Mr Hyde....

Ha ha kanske det är Dr Jekyll han ska heta istället =D!??!!

Det intressanta igen var att när jag skulle filma så orkade han fler repetitioner med stickan och fick inte en lika stor reaktion sen! Det finns med andra ord hopp. Nu åt han väl ca 6-7 små fiskbitar. Det innebär att jag nog kan börja TRÄNA! Wow. Får se i morgon.


Här kommer en bild på Dr. Jekyll.


 

Väldigt stilig firre är det i alla fall...

 

 

 

 

De andra O:na är titt och klappfiskar. Eller tja kanske bara titt fiskar :-). Älskar dem ändå.


 

Oscar II

Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards