Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 februari 2012 22:22


 

Danny: Trots att det finns mer att göra vad gäller ringen har jag ändå gått vidare. Nu håller ringen på att breddas till ett rör. Första steget är att göra själva ringen lite bredare. Jag tänkte nog att det inte skulle bli någon större påverkan på beteendet att simma igenom , speciellt om man ställde på samma plats i  akvariet. Det blev det inte heller, men lite mer än jag väntat mig. Jag trodde nog inte ens att Danny ens skulle märka förändringen, men det var klart att han gjorde. Det satte dock inga större spår, för efter några tveksamheter kom han igång igen.

Idag har jag bara kört tre små pass med honom och nu simmar han igenom den lika lätt/eller olätt som den andra ringen. Ska bli kul att fortsätta experimentera!


Lille-Påffen Caesar har fått byta namn. Det kändes lite väl jobbigt. Han heter numer Gustav. Det känns mer rejält liksom :-). Gustav efter Gustav III.

I vilket fall är han riktigt redig. I går, eller var det förrgår, så började jag ge mat med stickan. Jag har stoppat i ett pellets i stickan gått fram, stoppat i stickan långt bort från honom och släppt ut pelletsen. Första gångerna tittade han bara, men redan idag så simmar han snabbt fram till stickan och äter.


Tack å hej leverpastej!



Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards