Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 2 februari 2012 18:36


som Morten (Egtvedt) brukar säga....


I dag har jag fortsatt pyttelitet med Danny II Aurum. Jag har fått problem. Han är för snabb!!!! Medans jag laddar om  stickan så hinner han simma till ringen och ibland igenom den. Han är fullt på det klara med var det vankas käk. Attans så frustrerande och stressande. Jag vill ju BELÖNA!!!!

När han simmat genom ringen - får sitt rosa "klick" och äter  så jagar han stickan sedan genom vattnet när jag drar bort den. Han är helt crazy. Faktiskt påminner han om en golden. Go´o gla´ kexchokla´ liksom. Hundra knyck utan att helt veta vad han gör. Fort, fort. He he.... Bedårande.

Han är så duktig så jag vågar inte ens göra något mer innan jag har en strategi.


 

Ett av de första försöken...


Ett annat mindre problem är att smulor kan spridas och ta hans uppmärkamhet. För att råda bot på det har han nu sällskap av fem guppys som står för städning och sällskap. De far nämligen runt som små flitiga älvor och rensar bort småsmulor som virvlar.


Ni anar inte hur kul det är med Danny och guppysarna som är helt orädda för saker som händer i akvariet. Ona har jag inte gjort något med idag, förutom njutit av deras sällskap. Ska ta nya tag med dem och stickan i morgon.




De tre musketörerna.....



     
 

och detta är väl D'Artagnan då :-).

 

 

Erik gillar fiskarna....

Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards