Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Gör om, gör rätt!

Av Ann-Louise Ryrvik - 28 februari 2012 22:18


Gustav verkar ha klarat katt-traumat bra. Jag har kört några pass och han har blivit okey med mig igen. Skönt! Vi håller på med rena repetitioner av backa och snurra. Fortfarande försöker jag hitta "ligga på sidan" får se om jag lyckas. Parallellt tänkte jag börja med att han ska putta på en boll. Jag lade en liten boll på ytan. Oj vad konstigt det var. Då simmande han minsann på sidan och blegade på den. Kom på att jag kanske skulle börja med att han får targeta den från utsidan så jag inte begår samma misstag som med mina andra O:n.


Inläggets titel syftar på att jag som vanligt bundit lite ris åt egen rygg. Det har varit så kul att lära in nytt, så jag har inte underhållit det gamla som jag borde. Grejen är den att man har ett begränsat antal repetitioner på sig innan de blir mätta/tröttnar. De chanserna vill jag inte "slösa" på gamla beteenden utan vill hela tiden sträva vidare. Jag har kört lite slalom med Danny det sista och det har gått framåt. I går dock fick jag ett bakslag. Då gick det bakåt. Han stannade till ibland. Var "ointresserad", Följde inte target, utan plockade från gruset istället.

Grunnade lite på vad det berodde på  och  - ja så klart. Jag har hela tiden gjort det svårare. Höjt kriterier. Krävt mer. Haft för låg frekvens.

Okidoki fru Ryrvik. Skärpning och rättning i leden. I o m det så vigde jag sista passen i går till att bara gå till target och samma ett pyttepass i morse. 

Ska köra ett pass ring nu. Återkommer strax...


Okey. Tempot har helt klart gått ned. :-(. Han stannar. Tuggar. Ser avstängd ut. Gör sedan ett "ryck" och jobbar. Sedan stannar han av igen. Endera är han sjuk eller så är det som jag skriver ovan. J-la skit. Förut var han så på att jag knappt hann ladda om och han var och tuggade på inredningen emellanåt. Nu är han helt annorlunda.

Hmmm kanske är han sjuk. Det gick lite väl fort från gott tempo till... tja inget tempo alls :-(.

Suck. Framtiden får utvisa det. Får testa om en stund igen. 







 
 
Ingen bild

Emelie

2 mars 2012 08:30

Men oj ... pigga han på sig ? hoppas det löser sig, han kanske ville sova ? =) kraaam

Ann-Louise Ryrvik

2 mars 2012 09:36

Ha ha kanske det =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 18 april 2012 21:34


  Supertränaren slår till igen – NOT!   Det var ett tag sedan jag tränade något speciellt med fiskarna. Jag har bara underhållsgrejat lite sådär halvhjärtat. I dag hade vi dock besök och då blev det lite visning av lite gammalt. Gustav fi...

Av Ann-Louise Ryrvik - 25 mars 2012 21:44

  Det är ett tag sedan jag skrev. Det är perfekt med fiskar då man är sjuk. De kräver ingen borstning, det kräver inte att man bylsar på sig ytterkläder och ändå blir man lite mentalt stimulerad :-).   Sedan sist har Danny lärt sig simma limb...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 mars 2012 13:01

  Märks det att jag är hemma och är sjuk?!?? ;-) Så mycket bloggande har jag inte gjort på länge. Jag har t.o.m. spelat in en liten snutt när jag tränar slalom med Danny II. Den är inte perfekt på något sätt - och jag har lite problem med att vis...

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 mars 2012 23:30

    Håller på att filma Dannys slalom-simmande. Hade en film som blev väldigt bra. Bra men inte perfekt. Han går ofta in fint i portarna men kan missa en emellan. Denna var bra. Filmade dock om någon gång efter och lyckades på något outgrundligt ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 mars 2012 17:49

  Så igår var det dags igen. GT var här och skulle kolla på spektaklet. Journalisten och fotografen jobbade sent skift för när de kom var det kväll och hade mörknat. Det innebar att det problemet TTELA hade med att ljus sken in och speglades - det ...

Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards