Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Fiskdomptör eller hovnarr....

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 mars 2012 17:49


Så igår var det dags igen. GT var här och skulle kolla på spektaklet. Journalisten och fotografen jobbade sent skift för när de kom var det kväll och hade mörknat. Det innebar att det problemet TTELA hade med att ljus sken in och speglades - det problemet hade vi inte nu. Tvärt om. Nu var det för mörkt. Gubben hade letat fram några bygglampor för att lätta upp mörkret ;-).


Efter lite fika och prat, mest av mig trots att jag lovade att hålla mig i skinnet, så var det dags för foto och film. På förmiddagen hade jag stämt av fiskarna. Gustav piruettade som en gud, och gjorde sin moonwalk´som värsta Jackson. Bollen slickade han mest på, men ändå.

Nu när vi kom med bygglampor så sa han blankt NEJ! Detta är för konstigt! Han ville inte ens till en början ha mat. Pinsamt!!!! I o f s tror jag nog de förstod men ändå. Åkt från Göteborg, suttit i köer pga olyckor i timmar och sedan titta på en gråsvart fisk som inte rör sig. SUCK!

Där och då började jag fundera på vilken sås som är godast till stekt fisk ;-).


Vi övergick till Danny i stället. Han hasade sig runt slalomet halvhjärtat. Bäst gick det när fotografen tog stillbilder. Låg väl på 3 av 5 i möjlig prestation så det tyckte jag var okey med tanke på Oscars -100 av 5 möjliga. När han sedan filmade var han sämre 2,5/5  Tunneln simmade han ocks igenom. Inte felfritt men okey. Kanske 3,7 av 5 möjliga. Okey men inget extra.


Typiskt var att de pga väntan på E6an hade lite bråttom och det är inte särskilt lyckat. Hade vi haft bättre tid hade jag bett dem sitta ned och ta en kopp kaffe till medans jag hade plockat upp Oscar och Dannys beteenden lite bättre och sedan hade vi kört igen. Nu var inte det aktuellt utan bara att tacka för det som erbjöds.


Den filmade intervjun gjordes genom Gustavs akvarium. Medans vi pratade försökte jag fånga snurrandet hos honom. Då var lampan borta och han kom igång med lite snurrar i alla fall. Sedan att prata och kasta i spätta samtidigt var inte helt lätt så det blev antagligen pannkaka av bägge ändar. Både av intervjun och av timingen på Gustavs snurr. Strunt samma. Det är väl inte så många som varken läser, ser eller bryr sig. Och allt är glömt i morgon :-).


Appropå morgon, så har jag fått några kommentarer på facebook om att jag var dagens knorr i morgonprogrammet på  Mix Megapol Göteborg. Undrar om det bar bra eller dåligt. Med tanke på kommentarena så var det nog bra. De var positiva. Annars fruktar jag att jag kommer att gå till historien som byfånen och hovnarren (eller kanske fiskhåvnarren ha ha)...


Om någon vill läsa GT artikeln så hittar ni den här; http://www.expressen.se/gt/akvariefiskarna-som-ar-riktiga-fenor-pa-trix/

Filmsnutten har jag inte sett än...


Jobbar nu på att få färdigt slalomen. Kanske det blir en film under helgens lopp.

Godkväll!


 
 
Ingen bild

Agnetha

16 mars 2012 21:41

Du såg uppenbarligen inte mitt lilla snack med Danny och Gustaf när vi var där : "Nu grabbar vet ni, att det här framträdandet tar ni BARA fram når VI är här, inga andra med block och kameror." ;)

Ann-Louise Ryrvik

17 mars 2012 10:17

Ha ha det var SÅ det var ;-).
Fniss fniss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 18 april 2012 21:34


  Supertränaren slår till igen – NOT!   Det var ett tag sedan jag tränade något speciellt med fiskarna. Jag har bara underhållsgrejat lite sådär halvhjärtat. I dag hade vi dock besök och då blev det lite visning av lite gammalt. Gustav fi...

Av Ann-Louise Ryrvik - 25 mars 2012 21:44

  Det är ett tag sedan jag skrev. Det är perfekt med fiskar då man är sjuk. De kräver ingen borstning, det kräver inte att man bylsar på sig ytterkläder och ändå blir man lite mentalt stimulerad :-).   Sedan sist har Danny lärt sig simma limb...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 mars 2012 13:01

  Märks det att jag är hemma och är sjuk?!?? ;-) Så mycket bloggande har jag inte gjort på länge. Jag har t.o.m. spelat in en liten snutt när jag tränar slalom med Danny II. Den är inte perfekt på något sätt - och jag har lite problem med att vis...

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 mars 2012 23:30

    Håller på att filma Dannys slalom-simmande. Hade en film som blev väldigt bra. Bra men inte perfekt. Han går ofta in fint i portarna men kan missa en emellan. Denna var bra. Filmade dock om någon gång efter och lyckades på något outgrundligt ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 mars 2012 19:11


  Efter fyra dar i Stockholm och en dag i Karlstad är det dags att ta tag i fiskträningen igen. Det har varit en välbehövlig vila för de tjocka guppisarna i alla fall. Kanske för de andra också. En tråkig händelse hade skett medans vi var borta. Ka...

Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards