Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 25 mars 2012 21:44


Det är ett tag sedan jag skrev.

Det är perfekt med fiskar då man är sjuk. De kräver ingen borstning, det kräver inte att man bylsar på sig ytterkläder och ändå blir man lite mentalt stimulerad :-).


Sedan sist har Danny lärt sig simma limbo. Oj vad han lärde sig snabbt. Det har blivit två små filmer.






Nu ikväll har vi börjat med projekt fotboll. Han fattade på typ 30 sek. att han skulle putta på bollen. Intressant. Det måste innbära att han har lärt sig lära. Jag visade honom bollen precis när jag började att träna med honom för några månader sedan och då fick jag honom inte alls att intressera sig för den.

Sedan strulade jag till det lite för mig. Belönade några gånger att han simmade in i målet utan boll och det blev jättestarkt. Sedan ville han bara in dit. Nåväl. Jag ska väl hämta hem det. I hope.


 


Rent allmänt var det lite pilligt. Lite pilligt att få det att hamna i våg. Lite pilligt att få bollen att ligga på bra avstånd från målet och att få ut den igen samtidigt som man ska ladda om stickan...

Så småningom lär man sig väl......


Gustav håller på att lära sig att simma genom ring men det kommer jag tillbaka till en annan dag.



Fingertarget ;-)



 

En av guppy grabbarna



   






Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards