Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 4 mars 2012 23:41


Det har varit några nedåtdagar nu. Först sedan kattens räd i akvarierna. Dan efter satt nämligen den rackaren vid "Danny II och de simmande fästingarnas" akvarium med vässade klor och dreglande käftar. Just nu har kattstackarn ingångsförbud i köket när vi inte är där. Vi får helt enkelt se till att köket stängs till för natten. Tur att han är söt....

Sen hade vi min fadäs vad gäller galen träning. För höga kriterier, för låg frekvens m.m

Som grädde på moset fick Gustav lite spätta på fredag kväll. Oj vad han jobbade - men på lördag, ja då VÄGRADE han äta sina små kulor. Han kom simmande fram, gjorde sin grej och sedan spottade han ut maten. Gång på gång. Jag tror fasen i mej att han är såpass smart så han visste att han kunde få annat och minsann inte tänkte äta några pelletsar.

Imponerad. Men matte är grym. Han ska få spätta sedan, men det tänkte jag ha som nödproviant om han får soppatorsk i sin aktivitet när tidningen är här plus att det är mycket mer praktiskt med pelletskulorna. De är pytte små vilket ger många repetitioner, de är lätta att hantera och smutsar inte ned lika mycket som det verkar.


Inte på hela lördagen ville han vara med. Gissa om jag var deppig!?


I morse ville fortfarande inte Gustav ha några kulor. Danny II hann jag inte med, eftersom vi åkte iväg ganska tidigt till Göteborg. När jag kom hem på eftermiddagen så tänkte jag köra några pass.

Gustav var som förbytt. Jag hann knappt fram till glaset förrän han simmade fram och började snurra. Sicken gynnare. Annars har han simmat fram och tillbaka och inte verkat förstå riktigt vad jag menade. Nu var det inga som helst problem med förståelsen. Snurr på snurr och kulorna åt han. Jag testade bollen och se den puttade han på också. Så roligt. Han förstod (antar jag ;-) ) att han skulle putta den för att få mat. Han t.o.m skickade till den ganska bra och då föddes tanken om att någon gång i förlängningen kunna kasta i boll som han kastar tillbaka ut. Det hade varit kul... Nåväl, det är ännu ganska nytt men vi får jobba på.


Sedan var det Dannys tur. Jag ställde ned röret och vad gör han då? Han simmar rakt fram och igenom!!! Normalt sett behöver han några vändor och funderingar innan han startar och speciellt första passet för dagen. Men nu så var det bara pang bom på. Så olika det kan vara.

Jobbade lite med slalomen som jag annars ligger lite lågt med med tanke på att jag tränade fel sist och jag inte vill sabba så mycket just nu. Roligt var dock att han vid ett tillfälle klarade alla portar själv, men det var mer flyt. Någon klarar han men hela var första gången. 


Så från att i går ha tänkt steka upp fiskarna och käka dem med en god remouladsås, har det idag gått till att jag funderar på att de ska få sova i min säng ;-). Ha ha ha...


Hoppas att trenden håller i sig i alla fall några dagar till ;-)

Go´natt!

Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards