Alla inlägg den 18 april 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 18 april 2012 21:34


Supertränaren slår till igen – NOT!


Det var ett tag sedan jag tränade något speciellt med fiskarna. Jag har bara underhållsgrejat lite sådär halvhjärtat. I dag hade vi dock besök och då blev det lite visning av lite gammalt. Gustav fick snurra och backa. Fick sedan för mig att stoppa ned ringen. Vad gör han då tro. Jo simmar igenom perfekt. Karamell på det. Och igen, och igen… Karamell på det också förstås. Nu var de upplockade godisarna slut och medan jag sträcker mig bort för att ta ut fler ur påsen så ser jag hur Gustav simmar igenom perfekt, med fin hastighet och fin självsäkerhet. OOOOOO så jag ville belöna, men jag ”satt fast i påsen”. Han får ju inte sin förväntade godis. Då backar han bak och ställer sig I RINGEN! Jag måste ju bara belöööööönnnaaaaa nuuuu. Då tar jag det ödestigra beslutet att påbörja en belöningsrörelse för att det ska gå fortare. Eller beslut och beslut. Allt går så fort. Totalt bara några sekunder. Så det är väl snarare någon slags instinktsgrej, med vana från hunderiet. Jag tar med påsen över kanten medans jag pillar ut pelleten. Det blir en stor yvig rörelse och resultatet? Nu simmar han inte i närheten av ringen – SUCK!!!!!


Dumma, dumma, dummar mig. Dum så klockorna stannar. Dum så det borde utdelas spöstraff. Dum, dum, DUM!!!


Nu är det bara att försöka behärska sig och ge det en stund att sjunka undan. Hoppas på spontan återhämtning.

Det riktigt sura är att så bra och utan ”lock”, ”belöningsplacering” som uppvärmning har han inte gjort det. Nu gör han det helt själv med pellets i kastade mellan varje gång. Han fick simma upp och hämta vid ytan och sedan simma ned igen och igenom ringen. Det var m.a.o riktigt skitbra av honom – och så sabbar jag det L. Blääääää. Stackars fisk!


Ni får hjälpa mig att hålla tummarna så att han kommer över min fadäs.



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna lilla blogg handlar om en knasig fiskmattes försök att träna sina aquatiska vänner.

"De tre O:na"; Oscar II, Lars-Oscar och Karl-Oscar. Tre halvstora oscarciklider som bor i ett stort akvarium på 1125l.

Lilla O; Gustav är en liten oscarscikl

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards